Olivia-Mattias-familj-vänner-glädje-hus-renovering-mat-skratt-----> MITT LIV































30 november 2010

Kaaallt!!!

Nu har verkligen kylan kommit... -17.5 stod termometern på imorse när jag gick upp!

Den kröp till och med ner till -19 när jag och Malin åkte hem från Ludvika. Så nu är kylan här på allvar i år igen. Har hört att det ska bli ännu kallare i år, trodde inte det var möjligt men vi får väl se då. Underbart att snön stannar kvar iaf =)

Börjar nästan fundera på om man valt rätt yrke iaf, inte för att det inte är kul eller för att jag trivs, men med tanke på dagens samhälle och hur vissa ser på skolan så kommer jag att bli utbränd innan 40... Inte direkt vad jag längtar efter! Det måste göras något. Går inte att bara sitta och bestämma vad vi ska göra och sen inte se till att det finns personal. Hur är det egentligen tänkt att vi ska hinna med att ha en pedagogisk undervisning samtidigt som vi ska göra allt "extra" arbete, IUP, LPP, åtgärdsprogram, utvecklingssamtal, förbereda för utv samtal genom att skriva omdömmen, följa upp åtgärdsprogrammen var 6-8 vecka, plus rättning av böcker,prov, planering av lektioner, egna lektioner, tillsammans med andra lärare, planering med arbetslag.. Plus allt det där extra utöver måstegrejjerna som ska göras! Måste säga att jag är glad att jag startar med den tjänst jag gör ändå! Har det just nu iaf ganska så enkelt, men det kommer mer till våren antar jag! Dags att tänka igenom och om för skolan i framtiden, om ska fungera, ge oss inte mer "pappers"arbete och samtidigt skär ned på personal! Vilken fantasibild av skolan är det ni har i era tankar? Dags för er att besöka en skola i verkligheten snart kanske...

Även om det låter väldigt negativt så trivs jag otroligt bra! Allt eleverna ger tillbaka, det är så härligt!!! Svårt att förklara, det måste upplevas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar