Olivia-Mattias-familj-vänner-glädje-hus-renovering-mat-skratt-----> MITT LIV































24 november 2010

Första advent står runt hörnet...

Advent är mysigt, men kan fortfarande ite förstå att det snart är första advent, tiden går alldeles för fort!

Vintern är väl här på riktigt nu iaf, det har snöat tre dagar på rad och minusgraderna håller i... Det biter i kinderna när man går och det är så härligt. Varje år tänker nog både jag och många andra liakdant, yes äntligen är vintern och snön här = okt/nov. Men i sådär feb/mars= snälla snö försvinn och smält nu, du har legat kvar tillräckligt länge! Hålles på läser Olles skidfärd av Elska Beskow för mina elever i skolan och där är det farbror rimfrost och kung vinter som kommer med snön, men lilla förvirrade stackars gumman Tö smälter bort allt. Så hoppas gumman Tö håller sig borta fram till efter sportlovet iaf =)

Vet inte hur mycket jag ska längta till julen i år, även om den var annorlunda redan förra året så kommer den verkligen att vara ännu mer annorlunda i år! Jul är alltid jul och den är för mig helt underbar med massor av traditioner som inte får brytas! Men ju fler år som går, ju svårare blir det att hålla på dessa traditioner! Känns som det snart bara är jag som bryr mig om dom, varför ska alla vuxna(räknar mig själv som barn i det fallet) bara krångla till allt och inte vet jag, men det känns som de vill förstöra mer och mer för varje år! Va är erat problem? En endaste dag om året kan ni väl snälla bara låta allt vara som det alltid har varit, inte vara så sjukt töntiga och fjantiga med saker som egentligen är småsaker men för er förstoras de upp x100! Så länge jag inte har egna barn kan ni glömma att dessa traditioner bryts, ni får faktiskt tänka på andra också, inte bara er själva! Julen är väl ändå verkligen den tid man INTE ska vara självisk??!!

Nog om det, jag ska se till att min jul blir underbar! INGEN ska få förstöra den!

Kollade igenom lite bilder nyss, åh va jag saknar Helsingfors! <3 TARU <3 ÅSA <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar