Olivia-Mattias-familj-vänner-glädje-hus-renovering-mat-skratt-----> MITT LIV































30 september 2010

Vad, händer, fötter? nej sker, verklighet?

Hur kan allt detta ske? Trodde inte för en sekund att något liknande någonsin skulle kunna hända mig! Allt slit kanske äntligen visar sig vara till någon nytta... Men är mitt i allt detta så otroligt förvirrad.. Hur? När? Jag vill ju inte, måste jag? Nej snälla låt mig slippa, inte än.. Bara ett tag till! Vill ju, måste ju gah!!! Om jag skulle cirkulera runt i en liten bubbla färgad av regnbågens alla skimrande färger och kolla på mig själv skulle jag inte ha några ord att säga tror jag. Kanske vara glad, antagligen, ganska troligt faktiskt... Vad finns det för ord?! Finns det ord? Finns massor av ord, men passar något in just nu. Måste det vara ett ord, går det bra även om det är fler? Vilken pol är vilken? Sydpolen är det den som är positiv, eller hur är det här nu? Ja just ja på medeltiden trodde ju människorna att jorden var platt och att helvetet låg på den undre sidan medan himlen, änglarna och Gud fanns på den övre sidan. Men vart låg då nord och sydpolen?! Nej det här stämmer ju inte, var det dem tyska köpmännen från Hansan som upptäckte polerna? nej... Jorden är ju faktiskt en geometrisk figur, har någon räknat ut arean eller volymen på vår planet jorden? För nu vet vi ju att den inte är platt. Red,green, yellow, blue, one, two, seven, fourteen, fiveteen, nej, fifteen... Lite till, en till, kom igen! Lappen ska till kassan, sen kan du lägga den här för rättning... Målet är, vi ska göra... Vilket namn ska stå.. Blunda, pusta, bit ihop, kör!

Hoppas ni förstår nåt av orden som jag precis tömt min hjärna på! Man kan ju nästan undra hur vissa saker faktiskt kan få plats, eller varför de ens, eller hur de lyckas komma in!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar