Olivia-Mattias-familj-vänner-glädje-hus-renovering-mat-skratt-----> MITT LIV































23 september 2010

Oj vad tiden gått snabbt

Var ett tag sen jag skrev här nu...
Tiden har på nåt sätt inte riktigt räckt till, men nu har jag lite tid över och ägnar den åt att uppdatera här. Vad har hänt sen sist.. Vad skrev jag egentligen då? hmm, måste kolla...
Aha ok, ut på praktik. Ja nu har jag varit ute i två veckor, 6 dagar. Det är så otroligt kul, och även om det tar sin lilla tid och kräver en hel del energi är det värt varenda inut jag är där. Händer nya grejjer precis hela tiden, hur hanterar man det där, vad ska jag göra nu. Lär mig något nytt varje dag.
Området jag ska hålla i nu under praktiken är historia och medeltiden, Hansan. Startade det förra veckan, men det riktiga lektionen hade jag idag. Har krävts en hel del, nu ljög jag... Det har krävts massor av planering, har lagt ner några timmar på att göra LPP, hitta fakta, komma på frågor och massor av annat. Men imorse var det dags, och det gick bra. Trodde inte att grupperna skulle komma igång så snabbt som de gjorde, de har ju aldrig gjort ett grupparbete tidigare. Alltid finns det saker att förbättra och tänka på men över det stora hela gick det jättebra!

Helgen spenderade jag i Märsta med min underbara söta vän Camilla. Tog tåget ner på fredagen, dubbeldäckare. Så riktigt lyxtåg måste jag säga. Tyst var det också. Fredagen tog fart på en gång och kvällen blev lång. Lördagsmorgonen blev tidig, väldigt tidig. 6.00 ringde klockan och vi begav oss mot arlanda för att lämna av C:s föräldrar som skulle till Turkiet. Vi tog pendeln in till stora staden sthlm för att spendera en hel del pengar och fylla dagen med ännu mer skratt!
Söndagen tog vi det hyfsat lugnt, blev en sväng till Uppsala innan jag begav mig hem. Hem för att rösta!

Sen tog veckan fart igen med praktik, och nu är den slut. Men ska på friluftsdag imorrn så riktigt slut är den inte =) Sen massor av födelsedagsfirande i helgen, kombinerat med en massa jobb.

Nytta förenat med massor av nöje...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar