Olivia-Mattias-familj-vänner-glädje-hus-renovering-mat-skratt-----> MITT LIV































12 november 2012

Är det färdigt nu?

Blir man någonsin klar med en lägenhet eller ett hus?  Knappt en timme efter att jag fått nycklarna till min lägenhet så började vi riva tapeter och måla. Grön panel, blåa tapeter kombinerat med en tråkig plastmatta och långa breda ränder i beige och röd var inte riktigt min stil. Nu, ett och ett halvt år senare har vi(läs egentligen pappa, morfar och Mattias) gjort en makeover i badrummet,  precis renoverat köket och gjort klar hallen. Men idag var jag och syrran till IKEA för att inskaffa två byråer då 2 personer som tycker om kläder och en lägenhet på 62.5 kvadrat inte en ekvation som går ut. Nya saker poppar upp lite titt som tätt, ja just ja men det där kanske skulle vara bra, eller så där, eller vad sägs om att göra så här för att vi ska få det såhär så vi kan ha det här där... Nu känns det färdigt, jag känner i alla fall att det mesta är klart. Nu fattas ju bara lite fönsterbrädor, nån gardinstång, lite färg på väggen i hallen, en vitsida på skåpet och en vitsida som ska målas svart!

Ni som inte har sett mitt nya fina kök har missat något! Det är så snyggt, modernt och helt i Theresestil skulle jag vilja säga. Sedan någon eller några månader tillbaka så har jag helt snöat in mig på matlagning. Har alltid tyckt om att laga mat och greja i köket, men så roligt som det är nu har det aldrig varit! Jag menar det blev ju inte sämre i och med att det nya fina köket som är av theresestil kom. Det har ju en förmåga att bli en del disk också, men eftersom jag har ett så nytt och fint theresekök så är det ju till och med roligt att städa. Finns massor med fördelar att byta kök, jag rekommenderar det starkt!

Dagens middag bestod av spenat och ricottafylld canneloni med varm tomatsalsa och en ruccola och mozzarella sallad. Lät inte så tokigt va?!

Dags att sluta ögonen för idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar