Olivia-Mattias-familj-vänner-glädje-hus-renovering-mat-skratt-----> MITT LIV































22 augusti 2013

Saker och ting händer

Jag mitt liv och mig har jag döpt min blogg till, men det kanske är dags att ändra på det!
Jag skriver visserligen om mig själv, men allt handlar ju inte bara om mig längre, jag delar ju faktiskt mitt liv med den underbaraste människan på jorden!

Och den närmsta tiden kommer verkligen inte handla om mig, den kommer att handla om vårt hus. Ett riktigt hus, ett rött med vita knutar som har en underbar utsikt över tjärnen som gränsar till tomten och över sjön som ligger några meter ner. All ledig tid kommer med säkerhet att spenderas med att fixa, dona, ordna och greja allt som behöver göras för att sätta vår prägel på huset.
Kontraktet skrevs igår och om exakt två veckor har vi även nyckeln till det. 

Allt är galet, för tre veckor sen hade vi inte ens lyckats komma överens om vart vi skulle kunna tänka oss att bo. Men allt kändes så otroligt rätt och bra när vi kom dit. Och nu är det alldeles snart vårt!!! Allas miner och kommentarer är oslagbara, vem eller vilka trodde att vi skulle köpa hus nu?

Gustavsvik, det har till och med ett namn utanför adressen. Det kanske är så min blogg ska heta från och med nu...
Vi - Gustavsvik - och oss!

För att klargöra det här med adress och namn, huset ligger i Rämshyttan - Ludvika kommun men har också ett namn som är Gustavsvik.

Över till något annat... Läste en ledarartikel av Fredrik Virtanen som jag tyckte va så bra.

Dags att börja packa flyttkartonger igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar