Olivia-Mattias-familj-vänner-glädje-hus-renovering-mat-skratt-----> MITT LIV































23 december 2012

Julen är här

Snön ligger vit på marken, minusgraderna biter lite i kinderna och alla julklappar är klara sen någon dag tillbaka.

I år bara njuter jag, njuter av att vara ledig. Precis så som jag känner nu, det är nog så julen ska kännas. Jag har min julstämning trots att vi inte har någon gran och bara adventspyntat här hemma. Tidigare år har allt julpynt varit på plats för att jag ska förstå att det är jul mitt uppe i all den stress som varit på jobbet. I år slipper jag till och med mellandagsrean! Nu kan jag njuta av julen!

Fjärde advent idag och lilla julafton med familjen. I år gör vi om våra rutiner, jag skapar mina och vi förnyar oss lite. Eftersom jag jobbat sent varje år på denna dag så har vi bara hunnit med att äta och öppna julklappar, men eftersom vi alla är ledig i år så inleds lilla julafton med bad i badtunnan. Ska bli skönt, hoppas det snöar lite så blir det ännu mysigare. Efter det återgår vi nog till de vanliga traditionerna.

Dags att gå upp och tända fjärde ljuset och göra lite adventsfrukost!

GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar